Dåligt SJ

Är i princip ledig på torsdag och fredag, tid avsatt för studier som det så fint kallas. Tänkte att jag skulle ta tillfället i akt och åka ner till Maggan i Malmö för att äntligen hälsa på henne. Så går lite fint in på SJ för att kolla om det finns några bra avgångar, lyckan stannar när jag får se priset. Tur och retur för mig som student skulle gå på nästan 1800 kronor. Det är nästan hela studiebidraget, bara för resvägen. Vad har hänt med SJ? Jag som har åkt ner till GBG några gånger för högst 500 kronor, tur och retur och till Oslo var det inte vart mycket dyrare.

Varför har priserna bara skjutit i höjden den här hösten och var finns de billiga avgångarna? Förut gick det att hitta avgångar för 99 kr om man var i tid, men nu har jag kollat ända sen augusti för att åka ner till Malmö och priserna har vart sjuka. Nu annonserar SJ att vi ungdomar i januari ska kunna åka för 25 kronor så det är väl bara att hålla tummarna att de håller det löftet. För nu är jag bara besviken på SJ, som student och ungdom trodde jag det var självklart att jag skulle få lite rabatt och humana priser men så har inte vart fallet den här hösten.


Kommentarer
Postat av: anna

fyfan va dyrt! Man har ju inga pengar kvar efter en resa till någonannan stad bara. Dom kan ju inte räkna med att vi ska klara oss med så lite pengar när allt är så himla dyrt.

Postat av: amelia

Det måste ske förändring om man ska ha råd med ngt! Visst kan man köpa sin SJ-biljett på Tradera samam dag men då måste man va ute i sista sekund. Och det är ju sådär lagom kul att riskera att fastna ngn stans bara för man trodde det skullé finnas kvar biljetter samma dag man skulle åka hem..

2008-11-03 @ 22:30:48
URL: http://aamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback