Välkommen till Konsum Amelia!

Livet tar ganska konstiga vändningar ibland, för ett halvår sen ville jag mest av allt komma in på sjuksköterskelinjen och ha ett kassajobb på en mataffär. Nu har jag fått bägge, jag tänker skippa "Amelia analyserar sönder allt och får en negativ touch på hela härligheten". Jag ska bara var lycklig och säga ett stort grattis till mig själv!
Menar jag på Konsum i Fruängen kommer bli en upplevelse för både de och mig(fast efter dagens äventyr tror jag nog mest för mig, dramatik!). Ja redan första dan har jag vart med om RIKTIG dramatik då, tänk med poliser och allt. För att göra en lång historia kort(eller tanken var så ialla fall);


Det var en kylig morgon i den "lilla Coopbutiken" i Fruängen. Den lilla söta gubben i grå rock försöker sno med sig massa varor i sin fräna tantvagn(dramaten, pankisvagn eller alla 1000 namn denna användbara vagn har, väldigt bra på festival faktiskt). Tyvärr för honom ser lite för många detta så när Konsumtanten lite snällt ber om att få titta i hans väska blir han as förbannad. Han vägrar prompt att öppna väskan och de börjar dra vagnen mellan sig. Vi andra kallar på förstärkning, undertiden springer den lilla gubben ut på torget och lämnar vagnen i affären. Efter honom springer en av mina nya kollegor, en tjej i 20 årsåldern snabbt efter.

Den lilla mannen blir smått hysterisk och börjar ångerfullt gråta, min kollega tröstar honom och det hela blir en fin scen då han står och kramar henne, gråtandes mot hennes axel. Förstärkningen kommer i form av biffig Konsumkille, men det blir ett litet missförstånd då han inte kopplar att gubben är ledsen och gråter. Han tror tvärtom att gubben antastar hans arbetskamrat och det blir ett himla liv.

Efter ett tag lugnar det hela ner sig och två stiliga konstaplar spatserar in i affären, de pratar med gubben ute på lastkajen och hör med vittnen. Konsumtanten som tog gubben kommer fram till mig och säger lite ironiskt:

 - Välkommen till Konsum Amelia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback