Student tajm!

Jag var en av de där dumma och lättlurade eleverna som är så extremt glada och upphispade över studenten att jag i höstats beställde allt man tänkas kan av ABC-gruppens sortiment. Fast jag tog bort X antal student hattar och joggingbyxor så var det mycket i när jag äntligen fick mitt efterlängtade paket i veckan. Fast det kändes bara så onödigt med vissa av sakerna... Men man får ju tänka att man bara tar studenten en gång i livet(!) så man MÅSTE unna sig saker och ting. Ja för varför ta budgetmössan när det finns diamant?! Varför inte ta tröja, topp och underkläder(med personligt tryck: Melia) när man kan?! Och varför hoppa över studentpenna och programpin när man kan ha de och dessutom få största töntstämpeln?! Så tänker jag och promenerar stolt omkring i vår vackra vårstad(jag gillar Stockholm ibland, ialla fall när det är varmt) iförd mina nya kläder. Tack och hej för mig!

 

//Amelia

image77

"Sjung om studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtan med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback