Malins hjärtsäck med inflammation

Ibland suger allt så jävla hårt! Malin är inlagd på sjukhus och de vet inte vad det är, troligen något med hennes hjärtsäck, kanske en inflammation. Men vad fan är hjärtsäck för något? Malin visste inte ens själv och jag står bredvid som ett lika stort frågetecken. Slog upp det i NE och fick förklaringen:


 "Hjärtsäck, perica´rdium, perikard, säckformad, dubblerad hinna som omsluter hjärtat och består av en inre, tunn epitelbindvävshinna, epikard, som bekläder hjärtmuskeln, och en yttre, stram bindvävshinna, som är fäst vid omgivande vävnad.."
   

Gjorde mig inte så speciellt mycket klokare, vet bara att Malin ligger i sin jävla sjukhussäng och lider av hjärtklappning och är andfådd som mig på Tjejmilen. Tycker det där gänget med läkare kan göra något så gumman min får komma hem! Menar hur ska min kristna uppfostran gå utan min fadder??!  

image83
Saknar dig, bli frisk!<3 <3 <3 <3  

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket för det fina inlägget :)

2007-04-30 @ 11:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback